Шшт, идва шепнещият дизел!

Общи 06 октомври 2014 | Speed-Press.com A- A+ 19420 посещения | без коментари

Наистина ли е дизел това? Слабият звук, който идва от моторния отсек на Astra-та, изобщо не подсказва, че нейният мотор се „храни“ със самовъзпламеняващото се гориво. Със своите 320 нютонметра и литрова мощност от 85 конски сили, новият 1.6 CDTI е един от моторите, призвани да „дръпнат“ Opel напред. Разработеният в центъра на General Motors в Торино (без участието на Fiat!) агрегат се явява наследник както на остарелия 1.7 CDTI (надежден, но със сериозна турбодупка), така и на някои от версиите на шумничкия 2.0 CDTI. Джанмарко Борето, главен инженер за дизелови мотори от среден размер на Opel, споделя, че едно от основните предизвикателества при разработката на т.нар. whisper diesel била направата на алуминиевия блок, който да издържа на типичната за дизелов мотор висока компресия.
Газоразпределителният механизъм е задвижван с ангренажна верига, която трябва да издържи в рамките на целия експлоатационен срок на автомобила. Любопитното е, че тя е изнесена в задната част на двигателя (откъм маховика) с цел намаляване на шума. Ако при много сериозен пробег веригата случайно дефектира, италианският инженер ни убеждава, че на механиците няма да им коства сериозни усилия да я сменят. Борето обаче не се гордее единствено с малкото децибели на мотора, но и с ниския му разход – по заводски данни при Astra той е едва 3,9 л на 100 км. Стойност, която можеше да бъде още по-ниска, ако хечбекът не тежеше около 1,5 тона. Въпреки килограмите, които компактният Opel трябва да свали в бъдеще, 1.6 CDTI не прави впечатление на затруднен – а напротив, придвижва автомобила уверено напред и осигурява достатъчна еластичност при изпреварвания. Неслучайно Opel го поставя и на обемистата Zafira Tourer и възлага сериозни надежди на него.
Инженерният център на GM в ТориноGM Powertrain Engineering Center Torino е създаден през 2005 г. по времето на алианса между Fiat и General Motors. След като двете компании прекъсват съвместната си дейност, той започва да работи само за Opel. Инженерният център се занимава с разработката на дизелови мотори, управляващи модули и други агрегати и дава работа на 460 души. Той е част от Технически университет Торино, с което GM става първата компания, която физически се „влива“ във ВУЗ.Технически данни на Opel Astra 1.6 CDTIДвигател 4-цил. редови, отпред напр.; работен обем 1598 куб.см; макс.мощност 100 кВт (136 к.с.) при 3500-4000 об/мин; макс.въртящ момент 320 Нм при 2000 об/мин; макс.скорост 200 км/ч; 0-100 км/ч за 10,3 сек; предно задвижване; Д/Ш/В 4419/1814/1510 мм; междуосие 2685 мм; обем на багажника 370-1235 л; цена: от 36 155 лв.

 

Снимки


 

 
 

Коментари

 

Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!

 
(задължително)
(препоръчително)
или
Влез през Facebook
 

Благодарим Ви, че използвате кирилица за Вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератор на сайта.
 

Като използвате този Уебсайт, Вие се съгласявате с употребата на бисквитки.
За повече информация, моля вижте нашата Политика за бисквитките.
Затвори
Вашата заявка се обработва, моля изчакайте Зарежда се, моля изчакайте