Такааа… бързаме да обясним. Не, новият RR Sport не се задвижва от 106 000-конен реактивен двигател, с който надбягва звука. Неговата бариера чупим с един изключително любопитен материал в секцията „Планета TopGear”, a именно „50 от най-бързи моменти в историята”. Едно пътуване във времето с разнообразните скоростни рекорди, в което си спомняме за хората, които ни пренесоха от ерата на дървените колесници в тази на свръхзвуковата скорост.А къде отиде Range-ът? Ами, на корица и като стартер на сърцатата рубрика „Гиър”. Британските ни колеги – които са изключително близки с, ъъъ, британския Land Rover – любезно ни предоставиха подробно инфо и снимки на автомобила седмици преди официалната му премиера. Базиран на големия татко RR, той е по-лек, по-къс и с две думи, е най-динамичният Range, правен някога. Думите станаха пет. Без думи ни оставиха пък заскрежените прелестни каросерии на две необикновени комбита – Jaguar XF Sportbrake и Merc CLS Shooting Brake. Комбита, които искате да притежавате не заради техния обем, а заради тяхната убийствена елегантност. Оли Меридж разсъждава над двете коли, сравнява ги и накрая избира... –а.След практично-елегантните шутинг брейкове, скачаме в далеч не толкова практичното Bentley GT Speed, което на всичкото отгоре е кабрио. Защо пък не? Сваляме покрива и вдигаме 320 км/ч. От него се прекачваме в крайно непрактичния и още по-крайно краен Hennessey Venom GT, за да видим „Veyron боб яде ли?“. Погваме рекорда на най-бързата серийна кола в света с возилото на Стивън Тайлър от „Aerosmith”. Да, рок човекът бе така добър да си даде чисто новия автомобил за зверско настъпване по писта. Която се оказва по-къса от очакваното...За екоконтраст пък ние от българския екип караме три хибрида на Toyota - Yaris, Auris и вездесъщия Prius в родната действителност. Една принципно еднаква система, живееща в три принципно различни автомобила. Кой е най-добрият? Стигаме ли въобще до някакъв консенсус? Май и ние не разбрахме. Но се получи интересен спор.Безспорни обаче са фактите от „Новини”. Volkswagen, който харчи 0,9 литра нафта на 100 км! Да, XL1 е абсолютно реален и готов за конвейера. И ние се зачудихме как работи. Затова я разглобихме. Добре де, не ние, но ви показваме анатомията на икономията, тази – съвсем сериозно – на бъдещето. В което ни чака и Qoros, чисто новата китайска марка с амбиции да посегне към престижните парчета от европейската пазарна торта. След него гледа фамозното Porsche 911 GT3, караме (да, карахме ги!) BMW i3 и i8 и затваряме секцията с помпозния Merc G63 AMG със шест колела, всичките задвижващи. G-Wagen, тежащ близо 4 тона и на цена от 300 000 евро.И накрая, леко превю на возилата, които разходихме през последните две седмици. Рубриката „Тест” започва със Spirit Blue синята Fiesta ST, най-бързия малък Ford, продължава с най-новата Mazda6, оттам пристига (може би) най практичната Серия 3 на BMW, с каросерия Gran Turismo, следван от супер интересния Mercedes SLS E-Drive, задвижван изцяло от електричество. А, карахме и Ford Tranzit, бусът, който движи Европа. Защото е як.Та така, рекорди, свръх мощни автомобили, ексклузивна премиера, електрически спортен Merc, хибриди на Toyotа и комбита, които не са... такива. Получи се супер цветен брой. Доволни сме. Надяваме се и вие да останете такива.
Приятно четене!
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!